Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται συνοπτικά πολύ σημαντικές θεματικές του μαθήματος της Παιδαγωγικής και δύο κρίσιμες ( σημαντικές, SOS) ερωτήσεις ανά θεματική. Στόχος είναι αφενός να δώσουμε στους Υποψηφίους που προετοιμάζονται για τις Κατατακτήριες Εξετάσεις μία κατεύθυνση σε σημαντικά τμήματα της ύλης και αφετέρου να δώσουμε τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να δοκιμαστούν προσπαθώντας να απαντήσουν τις ερωτήσεις ώστε να αξιολογήσουν την πορεία της προετοιμασίας τους
ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΑΠΘ - ΜΑΘΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Παιδαγωγικοί όροι ( Αγωγή, Μάθηση, Εκπαίδευση, Μόρφωση, Κοινωνικοποίηση)
1) Ποιές είναι οι βασικές παιδαγωγικές λειτουργίες και πώς διαφοροποιούνται οι έννοιες αγωγή, εκπαίδευση, μάθηση, μόρφωση, κοινωνικοποίηση;
2) Πώς συνδέονται οι έννοιες αγωγή και κοινωνικοποίηση με το ρόλο του Σχολείου;
Αναλυτικά Προγράμματα
1) Ποιές είναι οι θεωρίες κατασκευής των αναλυτικών προγραμμάτων και ποιά τα βασικά τους χαρακτηριστικά;
2) Ποιές είναι οι τέσσερις βασικές αρχές για τα αναλυτικά προγράμματα και πώς εφαρμόζονται στη διδακτική πράξη;
Ταξινομία στόχων ( Bloom)
1) Αναλύστε την ταξινομία γνωστικού τομέα του Bloom και τη συμβολή της στη διδακτική πράξη
2) Ποιά είναι η σημασία των αντικειμενικών στόχων για το ρόλο του εκπαιδευτικού;
Αξιολόγηση Μαθητή
1) Ποιά είναι η παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης και ποιες επιπτώσεις έχει στις διδακτικές πρακτικές;
2) Ποιές μορφές αξιολόγησης υπάρχουν και πώς συνδέονται με τη βελτίωση της μάθησης;
Κριτική Παιδαγωγική
1) Ποιές είναι οι βασικές αρχές της Κριτικής Παιδαγωγικής και ποιοι είναι οι κύριοι εκπρόσωποι;
2) Πώς εφαρμόζονται οι ιδέες του Paulo Freire στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα;
Μεγάλοι Παιδαγωγοί
1) Παρουσιάστε τις παιδαγωγικές αντιλήψεις του Rousseau και της Montessori
2) Ποιές είναι οι συνεισφορές του Comenius και του Frobel στη διαμόρφωση της παιδαγωγικής σκέψης;
Πολυπολιτισμική/ Αντιρατσιστική Εκπαίδευση
1) Ποιός είναι ο ρόλος της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης στη σύγχρονη κοινωνία;
2) Ποιές είναι οι βασικές αρχές της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης και ποιά είναι η εφαρμογή τους στην ελληνική σχολική πραγματικότητα;
Αυθεντία του παιδαγωγού
1) Τί σημαίνει αυθεντία του παιδαγωγού και ποιά τα όρια της;
2) Ποιές είναι οι σύγχρονες κριτικές στην παραδοσιακή αντίληψη της αυθεντίας;
Κύκλος εκπαιδευτικής ανισότητας
1) Πώς αναπαράγεται η εκπαιδευτική ανισότητα μέσα από το θεσμό του σχολείου;
2) Ποιές είναι οι κοινωνικοπαιδαγωγικές συνέπειες της εκπαιδευτικής ανισότητας;
Παιδαγωγικά Ιδεώδη
1) Ποιοί είναι οι βασικοί τύποι παιδαγωγικών ιδεωδών και πώς επηρεάζουν τα αναλυτικά προγράμματα;
2) Πώς συνδέονται τα παιδαγωγικά ιδεώδη με τις κοινωνικές και πολιτισμικές αξίες κάθε εποχής;