Στο παρόν άρθρο αναλύουμε βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθούνται κατά τη διαδικασία προετοιμασίας ενός Φοιτητή για την Εξεταστική ώστε να εξασφαλίζονται οι συνθήκες που θα οδηγήσουν στην επιτυχία. Πιο συγκεκριμένα θα εστιάσουμε σε δύο σημαντικούς κατά τη γνώμη μας πυλώνες , στον προγραμματισμό και στη στοχευμένη προετοιμασία, παρουσιάζοντας σύντομα αλλά περιεκτικά τη δική μας προσέγγιση ως Φοιτητικό Φροντιστήριο.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ - 2 ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
♦️ Συχνές ερωτήσεις που δεχόμαστε συχνά στην πρώτη επικοινωνία με τους φοιτητές ή και τους γονείς είναι πόσες ώρες χρειάζονται για προετοιμασία σε κάποια μαθήματα, πόσα μαθήματα μπορούν να περαστούν σε μία εξεταστική, αν φτάνει ο χρόνος και άλλες παρεμφερείς ερωτήσεις οι οποίες είναι απολύτως λογικές να γίνονται σε ένα Φοιτητικό Φροντιστήριο. Οι φοιτητές κρίνονται άμεσα και τα αποτελέσματα πολλές φορές καθορίζουν το άμεσο ή και το μακροπρόθεσμο μέλλον τους άρα λογικό είναι να υπάρχει άγχος ειδικώς σε περιπτώσεις που για κάποιους λόγους μπορεί να έχουν μείνει λίγο ή πολύ πίσω, να έχουν συσσωρευτεί μαθήματα ( λίγα ή πολλά), να μην είχαν την επιτυχία που περίμεναν στη σχολή.
♦️ Πάντα η πρώτη μας απάντηση είναι ότι όταν υπάρχει σωστός προγραμματισμός, πραγματική θέληση και στοχευμένη σωστή προετοιμασία μπορούν να γίνουν θαύματα. Έχουμε να αναφέρουμε πολλές περιπτώσεις φοιτητών μας για τους οποίους είμαστε περήφανοι καθώς έχουν καταφέρει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα επιτεύγματα που μοιάζουν ακατόρθωτα. Άρα αφήνουμε το άγχος στην άκρη, σκεφτόμαστε αισιόδοξα, οργανωνόμαστε και τα καταφέρνουμε.
♦️ Δεν είναι θεωρίες όλα όσα αναφέρουμε είναι εμπειρίες που επαναλαμβάνονται σε κάθε εξεταστική, επιτεύγματα Φοιτητών μας που φάνταζαν αδιανόητα και για τους ίδιους μέχρι τη στιγμή που ξεκίνησαν να τα καταφέρνουν , τη στιγμή ''που γύρισε ο διακόπτης'' και όλα πήραν το δρόμο τους με έναν μαγικό τρόπο.
Βέβαια ο δρόμος δεν είναι εύκολος για να μην ωραιοποιούμε καταστάσεις αλλά η επιτυχία στο τέλος είναι το κίνητρο που αποδυναμώνει κάθε δυσκολία.
Με αφορμή όσα αναφέραμε ας δούμε 2 βασικούς πυλώνες που σχετίζονται άμεσα με την επιτυχία μίας προετοιμασίας για την Εξεταστική
Πρώτος πυλώνας: Σωστός προγραμματισμός- Στοχοθεσία:
1) Συζήτηση με το Φοιτητή σχετικά με το υπόβαθρό του ( προαπαιτούμενες γνώσεις, αν υπάρχει διάστημα αποχής, δυσκολίες κλπ...)
2) Συζήτηση με το Φοιτητή σχετικά με τη διάθεσή και τις σκέψεις του για την Εξεταστική
Πόσα μαθήματα ιδανικά θα ήθελες να περάσεις για την παρούσα Εξεταστική?
Έχεις φτιάξει κάποιο μακροπρόθεσμο πλάνο σχετικά με τον αριθμό μαθημάτων? Που στηρίζεις την απόφασή σου?
Ποια μαθήματα σκέφτεσαι αρχικά να δώσεις την παρούσα εξεταστική και πώς κατέληξες σε αυτά? Υπάρχει πλάνο?
Υπάρχει επαφή με κάποιο/α από τα μαθήματα που σκέφτεσαι να δώσεις? Έχεις ξαναδιαβάσει ή ξαναδώσει κάποιο?
3) Συζήτηση πάνω σε αυτά τα μαθήματα σχετικά με το υπόβαθρο που χρειάζεται να έχει ο Φοιτητής, τις δυσκολίες, τις ευκαιρίες, τη σωστή προσέγγιση για την προετοιμασία τους
4) Χρόνος του Φοιτητή:
Πόσο χρόνο μπορείς να αφιερώνεις? Εργάζεσαι ή έχεις άλλου είδους σημαντικές υποχρεώσεις που θα καταλαμβάνουν τμήματα του χρόνου σου?
5) Αποφασιστικότητα και κίνητρο:
Πρέπει να συζητήσουμε πόσο αποφασισμένος είναι ο Φοιτητής/τρια για το εξάμηνο
Εδώ πρέπει να συναποφασίσουμε ότι δεδομένων των συνθηκών η απόφασή μας είναι να τα δώσουμε όλα ώστε να καταφέρουμε να πετύχουμε τους στόχους που θέτουμε
6) Συζητούμε δικές μας προτάσεις για το πλάνο προετοιμασίας, για τα μαθήματα που προτείνουμε να στοχεύσουμε, τους λόγους που τα προτείνουμε, το χρόνο που χρειαζόμαστε και ακούμε τις σκέψεις και του Φοιτητή πάνω στις προτάσεις μας
7) Καταλήγουμε από κοινού στα μαθήματα που στοχεύουμε και στη συνέχεια προτείνουμε έναν Αρχικό Εβδομαδιαίο Προγραμματισμό ωρών
Άρα θέτουμε τους Στόχους ( Προσοχή: Ρεαλιστικά λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα)
Προγραμματισμός:
----> Ώρες ανά Εβδομάδα με στόχο να καταφέρουμε ..................όσα συμφωνήσαμε...............
----> Σειρά με την οποία θα ξεκινήσουμε τα μαθήματα, μικρότεροι στόχοι που θέλουμε να καταφέρουμε εντός του χρονικού πλαισίου της προετοιμασίας
----> Εβδομαδιαία αξιολόγηση της πορείας του Φοιτητή από τους Διδάσκοντες ( Εξάλλου πολλά χρόνια έχουμε Εβδομαδιαίο Προγραμματισμό)
8) Συμφωνία σε Εβδομαδιαίο Προγραμματισμό εκκίνηση προετοιμασίας και Εβδομαδιαία αξιολόγηση σύμφωνα με τους στόχους
Δεύτερος Πυλώνας: Στοχευμένη Προετοιμασία
----> Η προετοιμασία στα μαθήματα είναι πάντα μελετημένη και στοχευμένη και ξεκινάει κατόπιν προεργασίας πάντα
----> Εστιάζει στο υλικό και στην προσέγγιση του Καθηγητή/τριας που διδάσκει το μάθημα στο Πανεπιστήμιο
----> Στα θέματα των εξετάσεων
----> Στα σημαντικά τμήματα της ύλης του κάθε μαθήματος
----> Περιλαμβάνει την κάλυψη κενών και προαπαιτούμενων γνώσεων του Φοιτητή κατά τη διάρκεια όμως της προετοιμασίας
----> Γίνεται από Καθηγητές Εξειδικευμένους, με μεγάλη εμπειρία, που προετοιμάζουν μαζί μας κάθε χρόνο Φοιτητές και Υποψηφίους σε τουλάχιστον 4 Εξεταστικές Περιόδους ( Τουλάχιστον στις τρεις εξεταστικές : Χειμερινού , Εαρινού , Σεπτεμβρίου και Κατατακτήριες Εξετάσεις). Είναι συνεπώς Καθηγητές που έχουν δοκιμαστεί και δοκιμάζονται μέσα από εξετάσεις συνεχώς, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, επί χρόνια ανελλιπώς.
📣 Συνεπώς όσα κενά και να υπάρχουν, οποιοδήποτε διάστημα αποχής, όσα μαθήματα και να έχουν συσσωρευτεί πάντα στοχεύουμε και πιστεύουμε στην επιτυχία όταν:
1) Γίνεται σωστός προγραμματισμός
2) Σωστή προεργασία ώστε σε κάθε μάθημα η προετοιμασία να είναι στοχευμένη
3) Εντοπίζονται αδυναμίες και κενά και καλύπτονται όχι σε ξεχωριστά προγράμματα προετοιμασίας, στα πλαίσια της προετοιμασίας του μαθήματος
4) Σωστές επαναλήψεις, εστίαση σε σημαντικά τμήματα της ύλης, επίλυση θεμάτων, σωστή αξιολόγηση
5) Ενεργή συμμετοχή του Φοιτητή στο μάθημα: Aποκαλύπτει κενά , προβλήματα και αδυναμίες που πάντα μα πάντα όταν γίνονται αντιληπτές διορθώνονται
6) Εξέταση και ασκήσεις εξάσκησης για το σπίτι
7) Τέλος λίστα με SOS θέματα
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ